مقالات آرشیو خبر ها
پل پوگبا باید باثبات تر باشد

پل پوگبا باید باثبات تر باشد

در حالیکه ستاره های قابل توجه دیگر یوونتوس کارلوس توز و آندره آ‌پیرلو از تیم رفتند، پل پوگبا به جرئت تبدیل به خاص ترین بازیکن یوونتوس تبدیل شد. البته که کاپیتان باشگاه جیجی بوفون شدیدا برجسته است. اما حتی این دروازبان فوق العاده هم کمی از جایگاهش را به هم تیمی جوانش داده است.

 

چه وقتی بعد از آخرین گل دب رقصید، چه وقتی مدل مویش را رونمایی کرد و چه شایعاتی که در مورد نقل و انتقالات او مطرح می شود این بازیکن 22 ساله هیچ وقت از صدر اخبار دور نبوده است. روزنامه های کاتالان هفته ی قبل تا اینجا پیش رفته بودند که می گفتند او حتی خودش را به بارسلونا پیشنهاد داده است.

 

البته که یوونتوس این خبر را تکذیب کرد و مدیر کل یووه بپه ماروتا گفته بود که:

 

پوگبا بازیکن فوق العاده ای است و یکی از دارایی های مهم باشگاه است و ما به سختی او را حفظ می کنیم.

 

پیشرفت او طی 3 فصل اخیر باورنکردنی بوده، او از یک ذخیره ی بی استفاده در منچستر یونایتدبه یکی از بخش های مهم دوگانه ی یوونتوس بود. رسیدنشان به فینال لیگ قهرمانان ارزش او را باز هم بالاتر برد و میزبانی کشورش در یوروی پیش رو مطمئنا به آن خواهد افزود.

 

با وجود تمام مهارت های گسترده و دائما رو به پیشرفتش، یک عامل هست که پوگبا هنوز باید به بازیش اضافه کند؛ ثبات.

 

در واقع او قادر خواهد بود ― البته همین الان هم هست ― که به تنهایی نتیجه ی بازی را برای غول های تورینی تعیین کند، اما این اتفاق خیلی کم می افتد. چون هنوز تعداد بازی هایی که در آن نمایش بی اثر دارد بسیار بیشتر از بازیهایی است که در آن سطح بالایی را به نمایش می گذارد.

 

اگر بخواهیم به چشمگیرترین عملکردهای اخیرش نگاه کنیم، پوگبا در پیروزی 4‐0 یوونتوس مقابل کیه وو بدون شک محشر بود، یک گل زد و یک پاس گل داد و نمایش شگفت انگیز و کاملی داشت.

 

پوگبا مقابل کیه وو: ‌

 

9 شوت (!) ، 1 گل، 1 پاس گل ، 6270 پاسپاس صحیح ، 4 پیروزی در 6 نبرد تن به تن، 3 تکل

 

او 86٪ درصد پاس صحیخ داشته، یک بار توپ حریف را قطع کرده و 10 بار مالکیت توپ کرده را پس گرفته است. این بازی نمایشی از پتانسیل واقعی و کامل او بود، اما در تضاد کاملی با عملکردش در بازی های بعدی یوونتوس دارد. نیازی نیست برای مثال زدن خیلی جست و جو کنید، هواسکورد می گوید که او در برابر فروزینونه دقیقا یک هفته ی بعد از آ بازی، 7 شوت داشته، 2 خطا کرد، 6 بار (!) هم توپ را لو داده است.

 

این پوگبایی است که هواداران یوونتوس بیشتر به آن عادت دارند، وقتی آن بخش از بازیش را که به درد کلیپ ها و هایلایت ها و فایل های گیف نمی خورد کنار بگذاریم، اما این دقیقا همان معیاری است که بازیکنان صرفا خوب را از بازیکنان حقیقتا بزرگ جدا می کند.

 

ماسیمیلیانو آلگری بارها صحبت کرده که او نیاز به پیشرفت دارد و در کنفرانس مطبوعاتی در ماه نوامبر گفته بود پوگبا باید در یک سری از لحظات مسابقه، بهتر بازی خوانی کند.

 

حتی در نشست مطبوعاتی بعد از بازی کیه وو هم، مربی یووه گفت که «پوگبا می تواند بهتر از این باشد» ، حتی در مورد اینکه او جای پیشرفت دارد باز بحث کرد و اینکه مثلا یکی از شوت هایش را می توانست دقیق تر بزند.

 

مایه ی خوشحالی برای یوونتوس و آلگری این است که خود بازیکن هم چنین طرزفکری دارد، او در مصاحبه ای گفته بود که می خواهد بهتر از این شود:

 

قرار نیست که مغرور شوم، من هیچ کاری در فوتبال نکرده ان. لیگ قهرمانان را نبرده ام. من اسکودتو را برده ام، اما در این لحظه هیچ چیز نیستم. من هنوز باید پیشرفت کنم، باید یادبگیرم. می خواهم تلاش کنم و کارهایی را انجام دهم که آدم های کمی در دنیا قبلا انجام داده اند، تلاش می کنم که لیگ قهرمانان را ببرم، یورو را ببرم، نمی خواهم در باد افتخارات قبلی بخوایم، همیشه دنبال چیزی بیشتر هستم.

 

او ترکیب مست کننده از سرعت، قدرت، قدرت بدنی و توانایی تکنیکی است. شکی نیست که می تواند همه ی اینکارها را انجام دهد و اگر ― با افزایش سن و تجربه ― بتواند ثبات را به این معیارها اضافه کند، آن وقت است که می تواند بازیکنی با معیارهای کاملا جهانی شود.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: